31 Okt Hoera, ons eFulfilment Center in Ede bestaat één jaar!

Hoera, ons eFulfilment Center in Ede bestaat één jaar!

Categorie: Nieuwsupdate

Steven, vertel eens wie ben jij en wat is jouw functie?
Mijn naam is Steven Beerens en sinds juni 2018 ben ik Operationeel Manager van ons eFulfilment Center in Ede.
Voor ik bij A.S. Watson werkte heb ik binnen de levensmiddelenindustrie gewerkt. Bij A.S. Watson ben ik begonnen op onze Supply Chain Development afdeling. Vier maanden geleden heb ik de overstap gemaakt naar ons eFulfilment center.

En wat houdt je rol in, als Operationeel Manager eFulfilment?
Dat ik verantwoordelijk ben voor het reilen en zeilen van deze locatie. Ik stuur direct een team van leidinggevenden en een proces engineer aan. Op dagelijkse basis werken er zo’n twee- tot driehonderd medewerkers op de vloer. Zij zorgen elke dag weer voor het juist inruimen, order-picken en inpakken van alle bestellingen.
En dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door security, schoonmakers en de catering.

Maar wat gebeurt er eigenlijk precies in het eFulfilment center?
Hier pakken we alle bestellingen in die worden besteld op onze websites van Kruidvat & Trekpleister. Daarnaast pakken we ook alles in voor onze kinderdagverblijfservice.
Het volledige assortiment uit de winkels en de extra online actie artikelen zijn hier te vinden. Je zou kunnen zeggen dat dat ons tussen een XXL winkel en een distributiecentrum plaatst.

Nu je distributiecentrum zegt, waar zit voor jou het verschil met het eFulfilment Center?
De dynamiek.
Maar in het distributiecentrum is het toch ook dynamisch?
Dat klopt absoluut! Het gaat ook niet om meer of minder, maar om een andere dynamiek, omdat we in het eFulfilment Center te maken hebben met bestellingen van consumenten.  Zo zijn de laatste uren op een dag altijd spannend; je weet maar nooit of iedereen die avond op pad gaat of nog even thuis op de bank online gaat winkelen.

Zie je al wel verschillen met de eFulfilment organisatie van toen en nu?
Jazeker, toen ik bij A.S. Watson begon hadden we 6 inpaktafels in ons distributiecentrum in Heteren. Inmiddels hebben we ons eigen plekje van 14.000 m2 met 65 inpaktafels. Gemiddeld handelen we nu twee keer zo veel orders af dan vorig jaar.

En zijn er verder nog dingen vernieuwd?
Onze nieuwe website is afgelopen week live gegaan! Daarnaast kunnen we vaker leveren door het concept “pick up in store”. 

De decembermaand komt er aan; dat lijkt me een drukke maand met het sinterklaasfeest en de kerstdagen!
Nou, eigenlijk begint de drukte voor ons al in november..
Oh echt?
Jazeker, in november begint de “kerstgekte” met Black Friday. Daar zijn we ons al maanden op aan het voorbereiden, omdat we dan twee tot drie keer zo veel artikelen leveren dan normaal.  En dan volgt de decembermaand, die ook weer extra drukte met zich meebrengt door alle feestdagen. 

Hoe hebben jullie je daar op voorbereid?
We hebben in de afgelopen maanden veel nieuwe mensen geworven en ze opgeleid, zodat we met elkaar van deze drukke periode een succes kunnen maken!

Bedankt Steven voor je tijd en veel succes de komende maanden!

Functiegroepen